5 Mart 2013 Salı

Eğitim ve İnternet



 Eğitim ve İnternet tamamı >>


Günümüzde internet, bilgiye ve o bilginin kitlelere ulaşmasını sağlayan hızlı ve etkili araçlardan birisidir.
İnternet bilginin etkin ve zamanında kullanılmasını sağlamaktadır. İnternet eğitim ve öğretim sürecinde de kullanılan etkili araçlardan bir tanesidir ve giderek yaygınlaşmaktadır. Bunun en güzel örneği okullarda kullanılan “Akıllı Tahtalardır”. Akıllı tahtalar sayesinde görsel anlamda da öğrencinin bilgileri pekişmekte ve motivasyonu sağlanmaktadır. Sadece öğrencilere değil öğretmenlere de büyük bir kolaylık ve fayda sağlamıştır. Akıllı tahtalar sayesinde internet aracılığıyla bilgilere, konulara ve o konularla ilgili hem görsellerle hem de sorulara ulaşılmakta böylece öğretilen konunun pekişmesi sağlanmaktadır.
İnternet eğitimde sadece Akıllı Tahtalar ile elbette sınırlı değildir. İnternet aracılığıyla öğrenciler birbirlerine bilgilerini aktarabilmektedir. İnternet sayesinde sadece kendi ülkeleri ile sınırlandırılmadan dünyada ki pek çok kaynağa ulaşabilmektedirler.
İnterneti kullanarak hem bilgi alışverişinde bulunabilirler hem de herhangi bir konu hakkında fikirlerini sunabilirler. Proje hazırlamada da internet etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Öğrenciler internette araştırma yapma becerisi kazanmanın yanında bunu kullanmayı da öğrenirler. İnternet sayesinde daha geniş bir bilgi ağına ulaşma imkanı bulurlar.

e-gelisim-0-2
Bununla birlikte akademik başarılarına destek olması amacıyla internet aracılığıyla ders çalışma ve sınavlara hazırlanma imkanı da bulurlar. Bunun için de internet üzerindeki e-dershane, e- öğrenme, e-eğitimi ve sanal eğitimi kullanırlar.
İnternetten eğitim ve öğretim de etkin bir şekilde faydalanmak için öğrenciler mutlaka eğitilmeli ve internetten elde ettikleri bilgiyi verimli bir şekilde kullanmaları ve paylaşmaları sağlanmalıdır.



Eğitim ve İnternet tamamı >>


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder