Zümre Öğretmenler Kurulu
Toplantı No:1
Toplantı Tar.:07.09.2007
Toplantıya Katılanlar:Kamil KILINÇ (Okul Müdür Yard. Kurul Başkanı) Ergin MUTLUER(Sos. Bil. Öğrt)
GÜNDEM MADDELERİ
1-Açılış ve yoklama
2-Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkelerinin Tebliğler Dergisinden okunması
3-Müfredat Programının okunması ve 7.. Sınıfyeni müfredat programının incelenmesi İlköğretim yönetmeliğinin değişen bölümlerin incelenmesi
4-Bir önceki öğretim yılı zümre toplantısında alınan kararların incelenmesi
5-Öğrenci başarılarının değerlendirilmesi
6-Derslerin müfredat programlarının incelenmesi-yıllık ve günlük planlar
7-Ölçme ve değerlendirme
8-Proje ve performans ödevleri
9-Atatürkçülük ile ilgili konuların dağılımı
10-Ders araçlarının tespiti ve faydalanma yolları
11-Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği
12-Dilek ve temenniler
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1-Toplantı zümre başkanı Kamil KILINÇ ’ın iyi bir eğitim–öğretim yılı geçirilmesi dilekleri açılmıştır.yapılan yoklamada zümre öğretmenlerinin hazır bulunduğu belirlenmiştir.
2-1739 Sayılı Türk Milli Eğitim Kanunundan Türk Milli Eğitiminin amaçları okundu.
3-8. Sınıflara yönelik olarak 2490 Sayılı Tebliğler Dergisinden Vatandaşlık 8 Dersinin ve 2368-2090Sayılı Tebliğler Dergisinden İnkılap Tarihi Dersinin Müfredat Programıve bu derslerin amaçları okundu. Programın titizlikle uygulanması ve derslerin sınıfın seviyesine uygun bir şekilde işlenmesi halinde belirlenen amaçlara ulaşabileceği hususunda fikir birliği ortaya çıktı. Bu derslerin öneminden bahsedilerek öğrencilerin motive edilmesi şeklinde ortak bir fikir ortaya çıktı.
6. ve 7. Sınıflarda ise30.06.2005 tarih ve 188 sayılı kararı ile kabul edilen “İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı” uygulanacaktır. E.MUTLUER2006-2007 öğretim yılında uygulamaya başlanan yapılandırıcı eğitim modelinin bu yıl 7. sınıfta ilk kez uygulanacağını belirtti 7. sınıfın yeni müfredatını incelediğini yapılandırıcı eğitim modeline uygun olarak 6. sınıf müfredatının devamı ve bütünleyicisi şeklinde olduğunuöğrenci merkezli ve etkinlik temelli eğitim anlayışını yansıtacak tarzda hazırlandığını söyledi. Ayrıca 22.08.2007 tarih ve333 sayılı kararının incelendiğini ve 7.sınıf müfredatına yansıtılacağını belirtti.
4-E.MUTLUER tarafından 2005-2006 yılı zümre toplantı kararları okunmuş;alınan kararların ve planlamalar doğrultusunda bir eğitim öğretim yılı geçirildiği görüşü dile getirilmiştir.
5-Öğrenci başarısını artırmaya yönelik olarak alınabilecek önlemler konusunda aşağıdaki kararlar alınmıştır
.
6-E.MUTLUER vat.ve ins.hakl.için 2490T.C.İnk. için 2090ve 2368sayılı tebliğler dergilerine göre hazırlanacağını ayrıca Atatürkçülük konularınında 2504 sayılı tebliğler dergisine göre dağıtılacağını söylemiştir.
Yıllık ve günlük planların hazırlanmasına ilişkin K.KILINÇ 2511 sayılı t.dergisinde yer alan ünitelendirilmiş yıllık plan örneğine uygun olarak hazırlanması gerektiğini bildirmiştir.Ayrıca yıllık planların Internet ortamından yararlanılarak yapılabileceğini bununla birlikte ;iş takvimi müfredata uygunluk, okul şartları,bölgenin sosyo-ekonomik yapısı,öğrenci seviyeleri,yakından uzağa ilkesi gibi kriterlere dikkat edilmesini istemiştir.yine günlük plana ilişkin planlarda öncelikli olanın iyi bir planlama ve uygulanabilirlik olduğu konusunda birleş ilmiştir. Kamil KILINÇ Etkinliklerin de günlük plan gibi önceden planlanıp etkinliğin yapısına göre gerekli hazırlıkların yapılmasının gereğini belirtmiştir. Etkinliklerin belirlenmesinde fiziki koşullara, öğrenci seviyesine,kapasitelerine, zamana uygunluk ölçütlerinin göz önünde tutulması kararlaştırılmıştır.
E. MUTLUER yöntem ve tekniklere ilişkin olarak önceki zümrelerde alınan kararlar doğrultusunda müfredatın ve koşulların izin verdiği ölçüde anlatım yöntemi azaltılarak ;soru-yanıt,tartışma,beyin fırtınası,ben kimim?neyim?öykü tamamlama,gibi yöntemlerinde uygulanmasına karar verilmiştir.“Yeni müfredatın yapısına uygun öğretim tekniklerinin kullanılarak, öğrencinin ders içindeki aktivitesinin arttırılması gerektiğini belirtti. Her konuya göre; uygun gelecek yöntemler kullanılmalıdır. “Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tümevarım, Tümdengelim. Özellikle Beyin Fırtınası yönteminin çocukların demokratik yaşamı benimsemelerinde etkili olduğu vurguladı.
Derslerde uygulanacak Etkinliklerin amaca uygun bir şekilde mutlaka yapılması gerektiği, örnek etkinliklerin hem kılavuz kitapta hemde T.T.K.Başkanlığı sitesinde mevcut olduğunu belirtmiştir.
7-Yeni ögretim programlarında benimsenen ölçme ve degerlendirme yaklaşımları baz alınacaktır.Buna göre ölçme ve değerlendirmede aşağıdaki esaslar doğrultusunda hareket edilecektir:
İlköğretim Yönetmeliğinin değişen bölümleri dikkate alınarak(Resmi Gazetenin 26156 sayı /02.05.2006 tarihli nüshasının 35. maddesi)ölçme ve değerlendirme ;yazılı sınavlar, sınıf içi performans, performans ödevleri ve proje ödevlerinden oluşacaktır.
YAZILI SINAVLAR:
<!--[if !supportLists]-->Ø<!--[endif]-->6.ve 7.sınıf sosyal bilgiler dersleri için her bir dönem 3 yazılı uygulama 8. sınıflar vat. ve ins. Hak.dersleri T.C.İnk.Tar. dersleri için her bir dönem için 2 yazılı uygulama yapılması kararlaştırıldı
<!--[if !supportLists]-->Ø<!--[endif]-->Sınavlarda :açık uçlu sorular,çoktan seçmeli sorular, doğru yanlış türü sorular, eşleştirme soruları, kısa cevaplı sorular sorulacaktır.
SINIF İÇİ PERFORMANS:Sınıf içi performans notları verilirken:Ham bilgiyi ölçmeye yönelik değil anlama,kavrama, ifade etme düzeyleri ,araştırıcı yönleri ,davranışları,sorumluluk alma özelliklerini ölçücü yöntem ve süreç içerisinde verilmesinin gerektiği bildirilmiştir.Ayrıca performansları değerlendirilirken :öğrenci ürün dosyaları,derse hazırlık süreçleri, etkinliklere katılma süreçleri, inceleme araştırma gözlem süreçleri dikkate alınacaktır. Yeri geldiğinde kontrol listeleri ve gözlem formları oluşturulacaktır.
PERFORMANS ÖDEVİ: öğrencinin sahip olduğu bilgi ve becerileri günlük yasamla da
ilişkilendirerek ortaya koymasını gerektiren kısa dönemli çalışmalar. olduğu Performans ödevinin
öğrencilerin bilgi ve becerilerini gerçek yasam durumlarına uygun olarak kullanmalarını
gerektirecek nitelikte olmasına özen gösterilmesi gerektiği belirtilerek performans ödevleri verilirken:
Performans ödevleri verilirken öğrencilerin konuyu belirlemede görüşünün alınması ödev süreci ile planlamanın yapılmasında rehberlik edilmesi gerektiği belirtildi. Performans ödevinin dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirileceği ve değerlendirme ölçütlerinin öğrenciye önceden verileceği belirtilmiştir.
PROJELER: Proje devleri öğrencinin ilgi istek kabiliyetler ve imkanları doğrultusunda verilecektir.proje ödevleri verilirken şu hususlar dikkate alınacaktır:
öğrencilerin yaratıcılık, araştırma, iletişim gibi üst düzey zihinsel becerilerini geliştirmeye yönelik olmalı.
süreç basamaklarını da içereceğinden, bilimsel süreç becerilerinin gelişmesine yönelikolmalı..
öğrencilerin teknolojiyi kullanma becerisi kazanmalarına yönelik olmalı.
konularında yaparak, yasayarak, inceleyerek bilgi kazanmalarına yönelik olmalıdır
Proje ödevleri verilirken öğrencilerin konuyu belirlemede görüşünün alınması ödev süreci ile planlamanın yapılmasında rehberlik edilmesi gerektiği belirtildi. Performans ödevinin dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirileceği ve değerlendirme ölçütlerinin öğrenciye önceden verileceği belirtilmiştir
Yeni müfredata uygun olarak öğrencilere bir “ürün dosyası” (portfolyo) aldırılması, yapılan çalışmaların bu dosyada saklanması ve öğrenci ölçme ve değerlendirilmesinde göz önünde bulundurulması gerektiği söylendi. Tarih ve Coğrafya Atlasları ile, T.C Anayasası ve Türkçe Sözlüğün öğrenciler tarafından temin edilmesi gerektiği belirtildi
8-
PERFORMANS ÖDEV KONULARI
performans ödevleri 1. dönem için kasım ayının son haftası verilerekarılık ayının son haftası alınacaktır.2.dönem performans ödev tarihleri ve konuları 2.dönem zümresinde belirlenecektir.
Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Konuları
Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Konuları
T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konuları
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->1.. Dünya Savaşında Osmanlı Devletinin savaştığı cepheler ve sonuçları
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->31 Mart vaka’sı
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Zararlı ve yararlı cemiyetler
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->M. Kemal ATATÜRK’ün hayatı
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Ermeni Sorunu ve sonucu
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Kurtuluş savaşında cepheler
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Erzurum Kongresi hazırlanması, önemi
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Sivas kongresi hazırlanması ve önemi
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Urfa’da Kuva-i Milliye hareketleri
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Urfa’nın kurtuluşu
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Mudanya’da ateşkes antlaşması
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Lozan Barış Antlaşması ve Önemi
Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Dersi 8.Sınıf Konuları
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Devlet ve çeşitleri
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->TC Devletinin yönetim yapısı
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Vatandaşlık Hakları
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Vatandaşlık Görevleri
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->Sosyal ve ekonomik haklar
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->İnsan haklarının korunmasının gerekliliği
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->İnsan Haklarının ulusal düzeyde korunması
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->İnsan Haklarının uluslararası düzeyde korunması
<!--[if !supportLists]-->·<!--[endif]-->İnsan haklarının korunması ile ilgisi olan uluslar arası kuruluşlar
PROJE ÖDEV KONULARI
Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Konuları
<!--[if !supportLists]-->§<!--[endif]-->GAP’tan önce ve GAP’tan sonra Şanlıurfa
<!--[if !supportLists]-->§<!--[endif]-->Şanlıurfa’nın iklimi(sıcaklık ,yağış, karlı gün sayısı vb. grafikleri)
<!--[if !supportLists]-->§<!--[endif]-->Küresel ısınma:etkileri ve alınabilecek önlemler
<!--[if !supportLists]-->§<!--[endif]-->Erozyon :etkileri ve alınabilecek önlemler
<!--[if !supportLists]-->§<!--[endif]-->Komnogena uygarlığı
<!--[if !supportLists]-->§<!--[endif]-->Yatırım ve pazarlama projesi hazırlamak(ilimizin coğrafi ve ekonomik özelliklerini dikkate alarak)
<!--[if !supportLists]-->§<!--[endif]-->Şanlıurfa’da sanayi (kendi oluşturduğu grafikler)
<!--[if !supportLists]-->§<!--[endif]-->Şanlıurfa’da kaybolan meslekler /palancılık
Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Konuları
T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konuları
Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Dersi 8.Sınıf Konuları
9-K. KILINÇ sosyal bilgiler ders grubu açısından Atatürkçülük konularının daha önemli ve titizlikle uygulanması gerektiğini bildirmiş;bu bağlamda 2504 sayılı teb. Dergisinin hem yıllık plan hem de günlük plana yansıtılıp işlenmesini istemiştir.
10- Sosyal Bilgiler grubu derslerinde kullanılacak Araç ve gereçler belirlendi.
a- Derslerde eldeki olanakların en iyi şekilde ve eğitimde somuttan soyuta ilkesine uygun olarak kullanımına dikkat edilecektir.
b-Harita dolabının yeniden ve pratik kullanıma elverişli olarak düzenlenmesi kararlaştırıldı.c-Tepegözün kullanımı açısından teknik ve fiziki koşulların sağlanması konusunda okul idaresinden yardım istenmesi
d-Önceki öğretim yılında sıkça kullanılan projektörün bu öğretim yılında da özellikle etkinliklerin çoğaltılması gerektiği durumlarda tanıtım veya slayt gösterilerinde sıkça kullanılacaktır.
e-Bilgisayar sınıfı okul idaresinin planlaması dahilinde ve müfredat konularına uygunluğa dikkat edilerek kullanılacaktır.
f-Sosyal Bilgiler Panosu:Ders ile ilgili duyuruları, sınav sonuçları, yanıt anahtarları, performans ve proje ödev konuları ve puanlama anahtarları, ders ile ilgili belirli gün ve haftalara yönelik çalışmalar ve öğrenci talepleri ile ilgili olarak kullanılacaktır.
11-Okuma anlama ,imla hataları ile ilgili olarak Türkçezümresi ile- ölçü ve hesaplamalarda matematik zümresi ile –Laiklik konularında Din kültürü zümresi ile Resmi bayram ve önemli günler ile ilgili kutlamalarda bütün zümrelerle koordinasyon kurulması kararlaştırılmıştır.
12- Toplantı katılanların iyi dilek ve temennileri ile sona ermiştir.
Kamil KILINÇErgin MUTLUER
Zümre Başkanı-Okul Müdür Başyardımcısı Sosyal Bilgiler Öğretmeni
memocal alıntı
Sosyal bilgiler sene başı zümresi tamamı >>
29 Ocak 2013 Salı
Sosyal bilgiler sene başı zümresi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder